Profesjonaliści w nieruchomościach

Okiem ekspertów: jak sprzedawać nieruchomości luksusowe? – Dariusz Siewierski dla Otodom

Wyślij znajomemu



 

Jakie specyficzne cechy wyróżniają nieruchomości luksusowe? Kim jest klient, który ich poszukuje? Jakie są jego oczekiwania? Jakich wymaga działań marketingowych? I w końcu: jak pozyskać zlecenia ich sprzedaży?

Dariusz Siewierski Północ Nieruchomości

Dariusz Siewierski z PÓŁNOC Nieruchomości Zakopane mówi, że podstawowym wyróżnikiem klientów decydujących się na nieruchomości luksusowe jest zasobny portfel. Na zaspokojenie mieszkaniowych marzeń są skłonni wydać zawrotne kwoty, a do tego częściej niż inni dokonują zakupu za gotówkę.

Klient poszukujący nieruchomości luksusowych jest bardzo wymagający. Zazwyczaj ma konkretne i jasno sprecyzowane oczekiwania. Bardzo dokładnie sprawdza też stan techniczny i prawny nieruchomości – opisuje Dariusz Siewierski. Zdaniem Siewierskiego komfort zdecydowanie wygrywa z prestiżem.

– Klienci nieruchomości luksusowe najczęściej nabywają w celach rekreacyjnych. W przypadku apartamentów przekłada się to na unikalną jakość wykończenia, stylowe umeblowanie oraz np. niezakłócony widok na góry – przekonuje.

Dyrektor PÓŁNOC Nieruchomości Zakopane dodaje, że nieruchomości luksusowe wymagają większego nakładu pracy, także w obszarze marketingu. Jego zdaniem należy zacząć od podpisania umowy na wyłączność, która gwarantuje komfort późniejszej pracy z klientem.

Ważne jest wydobycie z nieruchomości jej charakterystycznych cech i walorów. W tym celu wykonujemy profesjonalną sesję zdjęciową i filmową, nawet z użyciem drona. Zanim nieruchomość trafi do internetu jako oferta, jest przedstawiana klientom biura jako oferta premium – przyznaje szef zakopiańskiego oddziału PÓŁNOC Nieruchomości.

Na rynku wtórnym w działaniach marketingowych i przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży aktywnie uczestniczą właściciele nieruchomości.

Zależy im na tym, aby np. sesja zdjęciowa była zrealizowana o konkretnej porze dnia. Zatwierdzają też opisy nieruchomości i weryfikują, w których serwisach ma znaleźć się ogłoszenie – twierdzi. Dariusz Siewierski, którego zdaniem najważniejsza jest wiedza, doświadczenie i znajomość lokalnego rynku, zapytany jak pozyskać oferty nieruchomości luksusowych dodaje:

– Klienci sami nas znajdują. Dobra opinia szybko się rozchodzi. Sprzedaż luksusowych nieruchomości wymaga wiedzy i doświadczenia. Inaczej się sprzedaje mieszkanie w bloku, a inaczej dużą, luksusową rezydencje. Wiemy o tym, tym bardziej że jesteśmy dużą agencją, a do naszego oddziału w Zakopanem trafiają klienci z całej Polski.

Po więcej szczegółów zapraszamy do zapoznania się całym artykułem, który jest zamieszczony tutaj.